Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2010

ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΟΝ ΟΣΕ


Στο υπουργείο Yποδομών και Mεταφορών έφτασε καταγγελία, σύμφωνα με την οποία έχουν διαγραφεί οικονομικές υποχρεώσεις ιδιωτικών μεταφορικών εταιριών προς τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ.
Το υπουργείο αξιολόγησε αμέσως την καταγγελία και αφού διαπίστωσε ότι είναι σοβαρή την παρέπεμψε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιτζή, προκειμένου να ασκήσει τις αρμοδιότητές του. Η υπόθεση αφόρα στο 2007 , όταν ο ΟΣΕ διασπάστηκε σε επιμέρους θυγατρικές εταιρείες. Τότε υποχρεώσεις ιδιωτικών μεταφορικών εταιριών προς τον Οργανισμό συνολικού ύψους 4 εκατομμύριων ευρώ, που θα έπρεπε να μπουν στα ταμεία του ΟΣΕ, μεταφέρθηκαν στην ΤΡΕΝΟΣΕ. Το ποσό αυτό όμως δεν μπήκε ποτέ στα ταμείο της δικαιούχου ΤΡΕΝΟΣΕ. Προφανώς είτε κάποιοι διέγραψαν τις οφειλές των ιδιωτικών μεταφορικών εταιριών προς τον ΟΣΕ, είτε πρόκειται για λογιστικό λάθος. Άλλωστε και πριν από δύο χρόνια περίπου είχε αποκαλυφθεί ότι κάποιοι υπάλληλοι του ΟΣΕ είχαν δημιουργήσει μέσα στον ΟΣΕ τις δικές τους προσωπικές εταιρίες. Για την υπόθεση έχουν ενημερωθεί και οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
Εστάλη απο http://www.kentri.gr

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες.

Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια. Το θέμα φέρνει στη Βουλή η βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ Χρύσα Αράπογλου ζητώντας να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση-σκάνδαλο. Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.

Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως.

Πηγή: Έθνος online «E» 26/11 του ΧΡ. ΤΕΛΙΔΗ

Ανώνυμος είπε...

Το 2003 το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισαν για το περιορισμό των δαπανών του ΟΣΕ να μεταστεγασθούν όλες οι υπηρεσίες τους στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένου και των θυγατρικών τους εταιριών στον ΕΣΣΘ(Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης).

Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε μελέτη για τη διασκευή, ανακαίνιση και διαμόρφωση των χώρων του Σταθμού και κυρίως της Δυτικής πτέρυγας αυτών. Το όλο έργο που κόστισε πλέον του 1.000.000 €
Πριν όμως γίνει η οριστική παραλαβή του έργου η Διοίκηση τις ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) με την συγκατάθεση του ΟΣΕ προκήρυξε διαγωνισμό μίσθωσης του ίδιου χώρου που διαμορφώθηκε για την μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και ενώ είχε μεταφερθεί προσωπικό στα καινούργια γραφεία.

Ακολούθησαν δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι γιατί οι όροι τους ήταν εξωπραγματικοί και εντελώς ασαφές και έτσι κανένας επιχειρηματίας δεν πήρε μέρος.

Τελικά ο χώρος (1250 τ.μ.) μισθώθηκε το Σεπτέμβριο του 2007 σε μία νεοσύστατη ΕΠΕ με απευθείας διαπραγμάτευση και με όρους που δεν είχαν καμία σχέση με τους όρους των διαγωνισμών και μηνιαίο μίσθωμα για τα πρώτα δύο χρόνια 8.100€. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές εταιρίες στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα και πληρώνουν υπέρογκα μισθώματα. Το Σεπτέμβριο του 2008, ο ΟΣΕ έκανε ΄΄έξωση΄΄ του προσωπικού του, τα γραφεία του κατεδαφίσθηκαν και το 1.000.000 € μετατράπηκε σε μπάζα.

Στο ισόγειο και μέσα στο Σταθμό (ανατολική πλευρά) εκτός από το παραδοσιακό καφεστιατόριο και το ζαχαροπλαστείο, λειτουργούσε και το περίπτερο εμβαδού 30 τ.μ. περίπου σε μηνιαίο μίσθωμα 7.000 € περίπου, το οποίο το Δεκέμβριο του 2009 έκλεισε λόγω του σκληρού ανταγωνισμού ομοειδών καταστημάτων που άνοιξαν στην Δυτική πλευρά η οποία κυριολεκτικά μετατράπηκε σε φαγάδικα τύπου ΄΄Λαδάδικα΄΄.

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΜΠΙΝΑ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

http://www.youtube.com/watch?v=Wm5xchJsVVU